NAUCZYCIELE – SZKOŁA PODSTAWOWA
1. Dzieci z trudnościami w nauce czytania – jak im pomóc?
1) Jak kształtują się kompetencje niezbędne do prawidłowej nauki czytania.
lateralizacja funkcji mózgowych i ich wpływ na naukę czytania,
etapy nauki czytania,
ćwiczenie kompetencji prawej i lewej półkuli niezbędnych do nauki czytania.
2) Trudności w nauce czytania.
3) Alternatywne metody uczenia czytania:
metoda czytania sylabami (symultaniczno – sekwencyjna) – Jagoda Cieszyńska
globalne rozpoznawanie wyrazów (Glenn Doman)
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych ( w godz. 9.00 – 14.00)
Koszt: 100 zł/osoba
Terminy: 09.05.2015 r.
Miejsce: Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Krośnie ul. Ks. Decowskiego 41, 38-401 Krosno
2. Rozpoznawanie dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki
i dalsze postępowanie.
1) Co to są specyficzne trudności w uczeniu się matematyki, czy problem ten naprawdę istnieje – fakty i mity?
epidemiologia,
przyczyny.
2) Przyczyny niepowodzeń w nabywaniu kompetencji matematycznych:
obniżone możliwości intelektualne,
braki programowe, niedopasowane metody nauczania,
negatywne nastawienie do nauki przedmiotu wynikające z wcześniejszych niepowodzeń,
trudności będące ubocznym skutkiem dysleksji rozwojowej,
specyficzne trudności w uczeniu się matematyki.
3) Jak rozpoznawać uczniów przejawiających specyficzne trudności w uczeniu się matematyki?
błędy typowe dla dyskalkulików,
ocena toku myślenia w trakcie rozwiązywania zadań,
diagnoza (nauczycielska – promathematica, poradnie psychologiczno – pedagogiczne).
4) Jak uczyć dziecko ze specyficznymi trudnościami w nauce matematyki?
metody pracy,
sposoby oceniania.
Uczestnik szkolenia:
posiada wiedzę na temat tego czym są specyficzne trudności w uczeniu się matematyki, jakie są ich przyczyny oraz przejawy.
posiada wiedzę na temat tego, jak pracować z uczniem dyskalkulicznym,
potrafi dokonać wstępnego zróżnicowania, pomiędzy uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, a pozostałymi dziećmi.
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych ( w godz. 9.00 – 14.00)
Koszt: 100 zł/osoba
Terminy: 16.05.2015 r.
Miejsce: Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Krośnie ul. Ks. Decowskiego 41, 38-401 Krosno
Prosimy o dokonywanie przedpłaty (50 zł) – najpóźniej na 7 dni przed terminem szkolenia na konto Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Krośnie, ul. Ks. Decowskiego 41, 38-401 Krosno
nr konta: 90 8642 1083 2002 8326 1686 0001
(w tytule przelewu proszę podać: termin szkolenia i nazwisko zgłaszanego uczestnika)
Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat.